Bristol Commercial Vehicles was een autofabrikant gevestigd in Bristol, Engeland. De meeste productie bestond uit bussen, maar er werden ook vrachtwagens en bus chassis gebouwd. De Bristol Tramways and Carriage Company begon in 1908 met het bouwen van bussen voor eigen gebruik en begon al snel met het bouwen van voertuigen voor andere bedrijven. In 1955 werd dit deel van het bedrijf afgesplitst als Bristol Commercial Vehicles Limited. Het sloot in 1983 toen de productie werd verplaatst naar het toenmalige moederbedrijf Leyland.
Het Bristol L-type 17' 6” wielbasis enkeldekschassis werd in 1938 geïntroduceerd als opvolger van het vorige J-type en er waren er ongeveer 800 gebouwd in 1942, toen de productie stopte, om in 1946 te worden hervat. Het merendeel van het chassis dat daarvoor werd gebouwd Tijdens de Tweede Wereldoorlog waren L5G's met Gardner 5-cilinder 5LW-dieselmotoren. Alle vooroorlogse L-types hadden de hoge ‘KV’-radiator en motorkap.
Deze Bristol L5G Single deck met halve cabine en een ECW B35R carrosserie startte zijn dienst bij de Eastern Counties bus bedrijf in februari 1948. In 1965 zat zijn dienst er op.
Het voertuig onderging een uitgebreide restauratie van de carrosserie in de garage van Phil James aan de A487 bij Blaenporth. Vervolgens werd de bus doorverkocht België voor verdere restauratie. Nu is hij volledig gerestaureerd en weer op de weg met een Nederlands kenteken.